Brother

Brother

09.11.2011

Vesker i hode

Søndags kveld var jeg i gang med å tenke ut et nytt
mønster til veske. Ja, det er jo vesker det går i
nå i disse dager. Det bar rett ut i sybua for å få
tankene ut i form av stoff, vatt og tråd....

Først kuttet jeg front, side og bunn

Kuttet alt ut i vatt og fòr....


Og VIPS, så var vesken en realitet.


Den er ganske enkel å lage.
Fronten har fått en stor lomme
som jeg delte i to. Den største delen fikk en trykknapp.


Det er ingen glidelås her så lokket går bare over
åpningen av vesken.


Den er sydd kvadratisk. Jeg hadde
så lyst til å sy en annen type
stropp, derfor laget jeg to tynne stropper som
hovedstroppen går gjennom.


Har brukt hele store stoffstykker så den er rask å lage.

Mens jeg satt der å sydde tenkte jeg på en ting.
Skulle jeg laget en SY-ALONG på denne
vesken?? For de som ikke vet hva det går ut på
kan jeg si at man melder seg på along`en, jeg legger
ut fremgangsmåte på bloggen over flere
dager og deltagerene syr etter instruksjoner
fra bloggen min.
Noen som ville vært med på slikt????

26 kommentarer:

  1. Ja dette kan sikkert være kjekt . Melder meg herved på. Likte fasongen på vesken veldig godt

    SvarSlett
  2. Ja det hadde vært kjempekoselig:):) Nydelig veske:)

    SvarSlett
  3. Hej
    Den er rigtig flot.
    Jeg vil godt være med på en sy-along, men trager på ferie i morgen, så måske lidt forsinket?
    Det er også altid nogle flotte stoffer som du bruger.

    SvarSlett
  4. Hei. Det høres veldig kjekt ut. Eg likte veska di veldig godt. Klem Jofrid

    SvarSlett
  5. Veska di var kjempeflott. Jeg vil gjerne være med på en sy-along, kunne vært spennende det, har aldri vært med på det før.
    Håper det blir noe av:-))

    SvarSlett
  6. Jeg blir med kan du skjønne, elsker og sy vesker :-)
    Klem Sylvi

    SvarSlett
  7. Jeg vil helt sikkert gerne være med.

    SvarSlett
  8. Du er heilt utrulig flink, og ein inspirasjonskilde for meg.:-) Eg vil også vere med, men har ikkje blogg. Så eg følger med på sida di.:-)
    Anne Lise

    SvarSlett
  9. Høres spennende ut.

    SvarSlett
  10. Hørest kjempekjekt ut, vil gjerne vere med!! Men då hadde det vore kjekt å vete kva ein treng litt på forhånd for her er det ikkje stoffbutikk:))

    SvarSlett
  11. Jättefin väska och fint att du visar mönster!
    Kram Anneli!

    SvarSlett
  12. Ja, blir gjerne med på det! Vesken var superfin :o)

    SvarSlett
  13. Ja jeg vil gjerne bli med. Vesken var super, og jeg har lyst til å sy den ;)

    SvarSlett
  14. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..!!!...
    Å, det hadde vel vært helt midt i blinken med en sånn "along"...Veska var bare helt super..!!..

    klem
    HegeT

    SvarSlett
  15. Ja det høres spennende ut , så jeg blir gjerne med hvis dette foregår på norsk:)

    SvarSlett
  16. Jaaaaa...jippi :-) du er en stor innspirator. Kjempeflink er du:-)

    SvarSlett
  17. Kjempegøy. Jeg er med hvis det blir noe av.

    SvarSlett
  18. Jag hänger med. Har sysammen här hemma i helgen. Måndagen blir perfekt att sy väskan.Ledig även då :o)

    SvarSlett
  19. Ja! Jeg har ikke egen blogg, og har aldri vært med på en along før, men nå har jeg lyst til å prøve. Du gir så gode instruksjoner, så da tør jeg å våge meg frempå!

    SvarSlett
  20. Hej Sissel
    vesken er rigtig flot og hvis du starter en SAL, så vil jeg MEGET gerne være med ☺
    quiltehilsner
    Bente _ Germany
    I like to Quilt!!

    SvarSlett
  21. Hei Sissel! Kjempe flott veske, som så veldig mye annet du lager! Jeg blir så imponert når jeg sitter her å ser alt!

    En søm along hadde vært kjempe morsomt, og det du snakker om med å lage mønster også!

    Stå på videre, vi syjenter trenger deg :-)

    Klem

    SvarSlett
  22. Supert.Kjempeflott veske.Jeg blir gjerne med på den.God helg.

    SvarSlett
  23. Flott veske!
    Du er dyktig.
    Eg vil gjerne vere med på veske-alongen din, skal prøve å vere klar på mandag :-)

    SvarSlett
  24. Kjempefin veske! Hadde vært artig å prøve sy-along, det har jeg ikke gjort før.

    SvarSlett
  25. En fin veske som jeg gjerne vil være med på å lage. Ser ut for at jeg har mulighet for litt symaskin innimellom i uka som kommer :)

    SvarSlett
  26. Ja dette vil jeg være med på også. Vesken var så fin :-)gleder meg..

    SvarSlett