Brother

Brother

20.10.2014

Julehjerter...


Det er mange som lurer på hvordan jeg
 syr julehjerter over papp.
Vel, her skal jeg etter beste evne prøve å forklare med en 
liten bildeserie.

Først klipper jeg ut stoffet
med ca 1/4inch sømrom.
Så limer jeg fast stoffet til pappen.

 Så syr jeg sammen de fire firkantene

 Syr til slutt to halve sirkler på toppen...
 Så tar jeg to hjerter å legger vrange mot vrange
og syr langs kanten av hele hjerte.
Husk å legge inn snoren slik at hjerte kan henges opp :-)


Malene til disse hjertene kan du få kjøpt
hos Quiltefrua :-)

15 kommentarer:

  1. Så flott dette var! :) :) Inspirasjon!

    SvarSlett
  2. Slike hjerter er kjempekoselige! Setter de på "To Do" listen før jul :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk, da kan jeg endelig få sydd hjertene jeg vant materialer til litt tidligere i høst😀

    SvarSlett