Brother

Brother

15.11.2011

Siste del av Fru Hansen`s veske.

Da er vi klare til siste innsats i denne sy-alongen av
Fru Hansen`s veske.
Håper dere har hengt med så langt.

Kutt en stripe på 2* 8,5 inch
Del den i to, brett den ene langsiden
inn mot midten,stryk.

Brett den andre siden inn mot midten, stryk.

Brett så begge sidene sammen, stryk.

Sy en søm helt ytterst på begge de lange sidene.

Inspektøren er på plass for å kvalitetsjekke
arbeidet til matmor.

Inspektøren godkjente arbeidet, så da går vi videre...hehe
Sett hanken på siden av veska med nåler.
Husk begge sider.

Den delen av lokket som det ikke er lukkekant på,
 skal du nå legge langs toppen av baksiden av vesken. Veskestoff på lokket skal ligge mot veskestoff
på vesken, da vet du at
lokket kommer på den rette vegen :-))

Vesken skal være med fremsiden ut mens
fòret skal være med rettsiden inn.
Legg vesken oppi fòret slik jeg har gjort på
bildet.

Jeg fester fòret godt til vesken og syr en kant rundt
med godt sømrom.

Så vrenger vi vesken gjennom åpningen vi har i fòret.
Og "putter" fòret inni vesken.
 
Press fòret ned i vesken og sett nåler rundt
hele vegen på toppen.
Sy en søm ca 1,5cm nedenfor toppen,
dette for å holde fòret på plass. 

Da er faktisk selve veska ferdig. Nå kutter du en stripe vatt på 1,5 inch bred og ca 80 cm lang

Så kutter du en stripe av stoff som er
4inch bred og samme lengde som vatten.

Så legger du stoffet med retta ned, legger vatten oppå
og stryker stoffet helt over vatten, kant i kant.

Så tryker du en liten kant av stoffet
som ikke ligger over vatten.....
Brett kanten over ...

Og sy en søm over bretten du laget,
sy også en søm i andre enden av stroppen.

Nå trer du stroppen gjennom henkene og bretter en liten
bit tilbake,slik at du får en pen kant i enden. Sy en søm
tvers over og en søm til litt lengre nede på stoffet.

VIPS; så er Fru Hansen`s veske et faktum



Jeg gleder meg til å se alle de forskjellige veskene som
kommer ut av denne sy-alongen.
Takk for at du ville være med meg på denne "lille" reisen
i min veske verden.

17 kommentarer:

  1. Kjempefint at du deler fremgangsmåten med oss. Tusen takk. Hva slags vatt bruker du?

    SvarSlett
  2. Jeg bruker det vi kaller for "veskevatt". Man kan også bruke habalonvatt, men den er veldig tykk og kan være vanskelig å arbeide med. Vet at noen bruker dobbel bordvatt, men min favoritt er veskevatten :-)

    SvarSlett
  3. No er veska ferdig. Alle tiders mønster. Takk skal du ha. Eg har lagt ut bilde på bloggen:-)

    SvarSlett
  4. Kjempefin veske! Kanskje til og med jeg kan få det til ved å følge framgangsmåten din? Hadde vært gøy å sydd litt mere!

    SvarSlett
  5. Da er min veske ferdig og jeg vil takke deg masse for et flott tiltak..Klem
    Har kosa meg masse med sying i to dager...
    Vesken er blogget :-)
    Takk igjen...

    SvarSlett
  6. Jeg fikk litt tid ved maskinen i dag, og er i gang med veska. Kjekt å få bli med på along :)

    SvarSlett
  7. Da er eg ferdig også, dette var veldig kjekt og godt forklart.:-)Anne Lise

    SvarSlett
  8. Nå er endelig veska mi ferdig også, ble ganske så fornøyd. Så tusen, tusen takk for at du ville dele dette med oss :-))
    Har lagt ut bilde på bloggen.
    Jeg kommer absolutt til å sy flere av denne sorten.
    Stor takkeklem til deg :-))

    SvarSlett
  9. Er i farta :O) Har bare foret igjen så er jeg ferdig, detta var , klem fra Bente :O)

    SvarSlett
  10. " GØY " skulle det stå , datt ut på veien :O)

    SvarSlett
  11. Jeg er igang med sying, men blir ikke ferdig i kveld. Kjempemorro at du gjør dette. Takker og bukker!!!! Klem :-)

    SvarSlett
  12. Jeg ble ferdig i går kveld og ble veldig fornøyd med vesken.Takk for at jeg fikk delta:)
    Moro når mange syr det samme og at dem blir så ulike:)

    SvarSlett
  13. Da var jeg ferdig og har blogget om den flotte veska di :O) Tusen takk for flott sy-along , jeg blir gjerne med på flere jeg. Flott jobba , klem fra Bente :O)

    SvarSlett
  14. Da er veska ferdig. Kjempemorsomt prosjekt!
    Skal legge ut bilde på bloggen etterhvert. Takk skal du ha:-)

    SvarSlett
  15. Jeg er også ferdig. Veska hadde en fin fasong, takk for at du har laget along. Kjekt å få være med :)

    SvarSlett
  16. Tusen takk for at jeg fikk være med, det var knallgøy!

    SvarSlett
  17. Hej Sissel,
    tak for SAL´en, flot arbejde!
    Min taske er færdig ☺ Jeg har linket til din blog,
    så der kommer forhåbentlig mange på besøg.
    Jeg håber at du læser min blog, du kan oversætte teksten, måske har du endda lyst til at blive medlem?
    hilsen
    Bente

    SvarSlett