Brother

Brother

14.09.2012

Slik syr du søte små kurver

 
Da setter vi i gang med denne lille sy-instruksjonen.
Til dere som syr disse kurvene, kan dere legge igjen
en kommentar i dette innlegget så kan vi andre ta turen
innom bloggen din og se hvordan dine kurver ble.

Finn frem to stoffer som passer sammen.
Et stykke platevatt.
Legg vatt, stoff 1 (vrangen ned mot vatten)
og stoff to (retten mot stoff 1) på bordet.
Skjær ut en trekant med tre like sider.
Trekanten på bildet måler 32 * 32 * 32
Sy med ca 1/4inch avstand fra kanten.
Begynn ca 8cm fra første tupp.
 

Avslutt 5cm før starten.(Vrengeåpning)


Før du vrenger arbeidet, klipp av hjørnene.


Vreng og stryk ut sømmen godt.
Pass på å stryke vrengeåpning ned slik
at den ligger beint med sømmen.

Nå må du bestemme deg for hvilket stoff som skal
være front og hvilke som skal var inni kurven!
Legg så tupp mot tupp på siden hvor du
har vrengeåpning. Innside stoff mot hverandre.

Mål 8 cm fra bunn og opp.
Så syr du en søm fra bunn og opp til merket (8cm)
Sy ca 4mm på innsiden av stoffet.
Når du har gjort det, har du samtidig lukket
vrengeåpningen.2 fluer i en smekk :-)


Gjør dette med alle tre sidene
HUSK: Tupp mot tupp


Nå har du tre tupper opp.
Brett ned alle tre tuppene og sy i en knapp
på hver tupp.




VOILA!!!! Du er i mål med din første søte kurv :-)
Håper forklaringen var grei og jeg gleder meg til å
besøke alle bloggene for å se resultatet:-) SPENNENDE!!!

LYKKE TIL :-)

30 kommentarer:

  1. Hei! Disse kurvene dine var kjempesøte, flotte de du viste i forrige innlegg også :) har veldig lyst å prøve meg på dem, ja :-)

    SvarSlett
  2. Dette var en veldig fin kurv, den skal jeg prøve på. Takk for fin forklaring og at du deler mønsteret. Sier i fra når jeg får sydd min første:)

    SvarSlett
  3. Dette var en søt kurv ja. Den skal jeg prøve. Takk for at du vil dele mønstret med oss.
    God helg.

    SvarSlett
  4. Så fin forklaring du gir og herlige små kurver :O) Tusen takk for kjempehyggelig kommentar i bloggen min , det setter jeg pris på vettu :O)

    SvarSlett
  5. Så koselig disse kurvene var. Tror jeg må prøve meg på en sånn i løpet av helga. :-))

    Riktig god helg!!

    SvarSlett
  6. Du, Sissel, vet du om det finnes oversettelse til norsk på bruksanvisninga til Husqvarna Quilt Design Creator 5D??? Jeg er så lite glad i bruksanvisninger, - og de på engelsk er jeg ganske så allergisk mot....

    SvarSlett
  7. Tusen takk for enkel, flott instruksjon. Bloggen din er en av mine favoritter.

    SvarSlett
  8. Tusen takk for det lille sykurset,tenk å sy 24 stk.da,og bruke de som adventkalender,hmm noe å tenke på.

    SvarSlett
  9. Hei, da har jeg sydd meg to kurver etter mønsteret ditt! Takk for at du la ut framgangsmåten. Virkelig leddsydde og koselige kurver! Ei venninne ble inspirert da hun så mine, så hun sydde også to, men jeg har dessverre ikke bilder og hun har ikke blog.

    SvarSlett
  10. Hei.Nå har jeg laget to kurver etter mønstret ditt.Koselige små kurver som var raske og morsomme å sy.
    Se gjerne innom bloggen min.
    http://syrommetmitt.blogspot.no

    SvarSlett
  11. Takk for forklaring på fremgangsmåten :) Har ikke sett disse før men de var jo kjempesøte.

    SvarSlett
  12. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  13. Tack min Vän för att Du delar med Dig av detta mönstret. Trekantskorgarna var jätteroliga att sy! Lappe-Grete hade sytt dem såg jag och då blev jag intresserad också.
    Kom gärna in på min blogg för att se hur mina trekantskorgar blev.

    Dollandesign

    SvarSlett
  14. Da har jeg sydd 7 stk. Og kommer nok til å sy flere av de.... Takk for mønster.. Kjempe koselig. kommer til å legge det ut i bloggen min...:) Må bare sy i knapper først. :)

    SvarSlett
  15. Hei.Ja du har en fantastisk flot blogg.Dette må eg prøve en gang.Nå må en titte videre i bloggen din.Ha en super helg videre.

    SvarSlett