Brother

Brother

02.06.2012

Log Cabin i broderiramme

Jeg ville lage en Log Cabin blokk i broderiramma.
 Tegnet først alle sømmene i
Bernina Broderi Software V6

La tegningen over på USB og slik ser det da
ut i bildet på symaskina.


Så bærer det i veg. Var veldig spent for dette
har jeg aldri gjort før


Maskina stopper for hver rad jeg legger inn.
Valgte 4 rader til å begynne med.


Måtte jo quilte blokken min. Valgte
denne blomsten til quilt.


Flerfarget blå tråd synes jeg gjorde seg bra:-)


Slik ser det ferdige resultatet ut.
Nå skal jeglage flere slike blokker.
Så skal jeg sy blokkene sammen til et teppe.
Dette sparer meg for mye tid.
For ikke å nevne at alt blir linjalrett.

Vil takke for alle hyggelige kommentarer
dere legger igjen hos meg. Og alle
emailene jeg får fra dere søte damer.

Ha en finfin lørdag.

9 kommentarer:

  1. Kjempefint og så smart !!

    SvarSlett
  2. Kjempeflott og så smart - ja disse maskinene har de uendelige mulighetene. Det er liksom bare og lære seg litt forskjellig. Hvordan har du tenkt å sy sammen blokkene?

    SvarSlett
  3. Så vackert igen du sytt .Det där med tyskan o tidningar jag har aldrig läst tyska men sy tyska lär man sig med tiden.jag brukar titta på bilderna o mönstren då går det bra ,kram Nette

    SvarSlett
  4. Med teknikken Quilt AS You Go skal jeg sette sammen blokkene. Det vil si at du skjærer vatten mindre enn blokka, syr sammen fronten og bretter baksiden til slutt. Litt håndsøm blir det, men da har jeg noe å finne på i sommer:-)
    Takk Nette, jeg skal legge det på minnet neste gang jeg kjøper et tyskt blad :-)

    SvarSlett
  5. Så stilig! At du kan legge inn både mønster og quilting, det blir nok et flott teppe!!

    SvarSlett
  6. Jøss, - jeg er stum av beundring. Dette skulle jeg gjerne ha laget. Vet ikke engang om det går an på min maskin. Må sjekke om det er noe tilleggsutstyr som kan kjøpes. :-) Kjenner at jeg ble grønn av misunnelse her jeg sitter hihi. Venter spent på at du skal bli ferdig med dette. Skynd deg! :-))))

    SvarSlett
  7. Takk for svar i bloggen min. Jeg har en Pfaff creative 2.0 med broderienhet. Har dessverre ikke fått noen opplæring på broderienheten, - og det fører til at den blir lite brukt. Ser at det er en tilleggspakke som heter Creative 4D software - så det ligger vel noen uoppdaga muligheter der. Jeg må nok mase mer på forhandleren... Ikke meninga å kuppe kommentarfeltet ditt med dette - beklager - men jeg har så lyst til å utnytte symaskinen min litt mer...

    Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  8. Ja, jeg skulle så gjerne kommet på kurs, Sissel, men det er jo så langt unna - sukk. Bor nord for Saltfjellet, jeg. Tusen takk for hjelpen. Det er en glede å følge bloggen din - du er virkelig en inspirator. :-)

    SvarSlett
  9. Tusen takk, Askepott. Det er alltid hyggelig å høre :-)

    SvarSlett