Brother

Brother

12.02.2013

Ny duk i ny blokk

Snakk om fri fantasi... Her satte jeg sammen
to firkanter, sydde en rad under de og vips, hadde jeg en blokk jeg kunne snu og vri alle veier...
Og det gjorde jeg :-)

Slik ble duken ferdig. Det er mange år siden jeg har brukt tittekant, men denne gang la jeg inn tre tittekanter
i midtpartiet av duken. 


Slik ser da en blokk ut :-)
Så skulle jo denne duken quiltes. Jeg er ikke så veldig
begeistret over arbeider som er quiltet for mye. Derfor
bestemte jeg meg for å quilte med rette sømmer inni
hver blokk. Det ble jeg ganske fornøyd med.
Nå skal jeg lage et babyteppe med samme blokkene.
De var utrolig lette å kombinere sammen. Du syr mange like blokker og når du setter de sammen kan de snus slik du selv synes passer best :-)

Ha en strålende tirsdag alle sammen :-)

3 kommentarer:

  1. Hei Sissel :) Flott blokk! Tittekant er det lenge siden jeg har brukt også, men jammen er det dekorativt! Så fint at du har bilder av deg selv på bloggen, da "kjenner" jeg deg litt når jeg kommenterer. Koselig brudebilde av dere!
    Ps Takk for koselig kommentar på bloggen!

    SvarSlett
  2. Så fin blokk ogi fine duse farger, artig med tittekanten også :-)

    SvarSlett
  3. Det var för mig ett nytt sätt att sy en tittkant bara vid en söm så som Du gjort. Kul ide´!

    Dollandesign

    SvarSlett