Brother

Brother

26.10.2011

Ut på stoff-shopping

En shoppingtur til Quiltefryd i Tønsberg er heeelt supert
for meg som er stoff-avhengig. Jeg fikk tatt med meg både
det ene og det andre gitt....Beryl er alltid til stor hjelp og inspirasjon
og denne gang ble det stoff til koseteppe + + + + + + ....

Stoffene ser gule ut på bilder, men de er
kremfarget. En nydelig farge. 
"Dette stoffet skal jeg spare til en kveld jeg skal
kose meg i sybua" Sa jeg til Beryl på Quiltefryd.
 "Ha, det går ikke lang tid før du
er igang og vi ser resultatet
på bloggen" smilte Beryl tilbake.

Jaggu fikk dama rett !!!!

1 time etter at jeg parkerte bilen i garasjen
var stoffene kuttet og litt av fronten sydd....

Hmmmm, tror Beryl kjenner meg godt jeg...

Som dere ser er det ikke en avansert teknikk jeg bruker.
Jeg skjærer rader og setter de sammen, kutter så opp
radene i firkanter og VIPS, så blir det et deilig og lunt
teppe til sofaen vår. Stoffet er i mykt loddent
flanel. Bak skal jeg ha et flanel-pledd som skal
quiltes til toppen. Dette blir årets varmeste teppe :-)
Størrelsen bestemte Beryl, 130*180cm.



2 kommentarer:

  1. Nya tyger är till för att användas!
    Sköna färger, det kommer att bli en mysig quilt.

    SvarSlett
  2. Det blir et flott teppe! Ofte er det det enkleste som blir finest! :)

    SvarSlett