Brother

Brother

25.10.2011

Min trygge sone

Som kjent er jeg veeeldig glad i duse sarte farger og
overlater sterke farger til de som liker det. Så fikk jeg det
for meg at jeg skulle prøve meg utenfor min gode trygge sone :-))

Her har jeg brukt lin og beige stoff med prikker på.
Litt blonder og hjerter som harmonerer med
pungen. Kan jo ikke dra til med skarp farge
på hjertene kan skjønne...kremt kremt...

Samme pungen men med et annet broderi. Her har jeg brukt
de to største kontrastfargene man kan bruke i fargeskalaen 

Huff å huff, her er jeg virkelig utenfor min sone. grå/beige og
grov lin. Ingen blonder, bare et broderi i bruntoner...


Fikk ikke skikkelig bilde av den grønne pungen, så den
måtte bli med på et familiebilde. Synes jo at den grønne
pungen er pen, men ikke mine farger :-))
 

Alle pungene er sydd i samme grunnmønster men med forskjellige
farger og broderier. Utrolig hvor mye man kan finne på når man har
et godt og trygt grunnmønster gitt.

I dag har jeg vært hos Quiltefryd i Tønsberg og
hatt en superduper dag. Mange flotte stoffer ble
det og jeg føler nå at hue er FULL av inspirasjon!!!
Gosj, som jeg gleder meg til å komme igang med alt det nye
jeg har kjøpt. Er det noen her som vet hvor man sender en
søknad om flere timer i døgnet????

11 kommentarer:

  1. Synes nå pungene er kjempefine jeg,selv den grønne :)
    Gi beskjed hvis du får adresse ang. flere timer,kunne tenkt det jeg å ;D
    Kos deg med nye stoff.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg kjenner mer og mer at jeg må ha meg ei ny symskin, min er av aller enkleste sort med stort sett rettsøm, sikksakk og retur....

    Jeg har allerede søkt om 36 timers døgn og 10 dagers uke, men jeg får ikke svar...... har purret saksbehandler men ingenting skjer....

    Vi får vel inntil videre forholde oss til det vi har, og det gjør du på en flott måte ut fra bildene du har lagt ut. Du er bare kjempeflink!!!

    Jeg skal på messe i helga, så jeg har egentlig ikke tid til å være på jobb... Første gangen jeg skal være med så jeg både gleder meg og gruer meg på en gang....

    ha en fin dag med de nye stoffene og det inspirerte hodet ditt :-)

    SvarSlett
  3. Jeg synes at alt du syr er vakkert, selv om jeg elsker litt sterke farge. Nå når vinteren nærmer seg blir " fargesuget" enda sterkere. Den første veska var bare lekker!
    Klem fra bestemor!

    SvarSlett
  4. Sitter her å mister nesten helt pusten... du er så utrolig flink, håper jeg kan lære litt av deg her!!
    Nydelige farger alt sammen :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte - alle sammen. Morsomt å variere litt og vi har så godt av å bevege oss litt ut fra komfortsonen hihi. Har du noe spesielt mønster du bruker til pungene eller har du laga selv?

    SvarSlett
  6. De er lekre alle sammen! Elsker både stoffene og broderiene.

    SvarSlett
  7. De var fine alle pungene dine !
    jeg og skulle av og til ønsket at døgnet hadde fler timer, det er så mye jeg har lyst å prøve - både å sy og strkke,hekle osv. osv....
    Men så lenge vi kan kose oss med det vi gjør så er det bra. Jeg kjeder meg ihvertfall aldri.
    Ha en fin og kreativ kveld!

    SvarSlett
  8. Så flotte! Jeg likte den første best selv om jeg kjører på med masse sterke farger selv.... Prøver å ta meg sammen i ny og ne da! :) Jeg har vært i Hunndalen ved Gjøvik på shopping i dag. Masse akvarellark, maling + litt ny inspirasjon fikk jeg med hjem! Skal ha utstilling i Hønefoss hele november så jeg styrer fælt med innramming og andre forberedelser... Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  9. Kjempefine punger. Jeg likte den med kinesisk tegn på best, den var aldeles nydelig. Jeg er også, som mange av de andre som har kommentert, glad i sterke farger, men ser at dusere farger er skikkelig fint. Å velge det vil for meg være å gå utenfor min komfortsone. Men fint at vi er forskjellige, for da kan vi lettere bli inspirert av hverandre :-))

    SvarSlett
  10. Bare lekket. Alle ha sin sjarm og heldige er de som får seg en slik herlig pung. Det blir liksom aldri nok av slike punger. Selv liker jeg å variere i farger, men har stor sans forde duse.

    Klem:)

    SvarSlett