Brother

Brother

05.12.2012

Pepperkake på teppe

Quiltefrua har fått inn mange fine mønster
fra Bente Tufte og ett av mønstrene er et
lekkert pepperkake teppe. Det vil jeg
prøve meg på. Men som vanlig...må jeg
lage min egen lille twist på teppet.



Først laget jeg meg min egen tekst i
Bernina Software V6. Samme tekst
som i mønsteret, men med en annen font


Når jeg skal brodere et motiv for første gang,
kjører jeg alltid en test først. Så bildene er fra testen
av det første broderiet.
 .

Teksten var ganske stor, så jeg måtte bruke den største
hoop jeg har. Den måler 28 x 42 cm på indre mål
og heter Bernina Jubo Hoop


Her er to av de brune stoffene som skal få
en plass på teppet.


Prøvde meg på et nærbilde av broderiet. Ikke så lett
når hoopen hopper frem og tilbake...



I mønsteret følger det med mange motiver,
men jeg kommer nok
til å bruke noen av mine egne motiver.
Motivene er kjempefine
og mønsteret er godt forklart.

Er du flink til å holde deg til mønsterets
forklaringer, eller går du egne veier med
mønsteret som mal??
 
 

3 kommentarer:

  1. Det var et fint mønster - blir spennende å se hvordan ditt teppe blir. :-) Jeg er håpløs når det gjelder å følge mønster, så det er egentlig sjelden at jeg kjøper det. Ofte kan jeg bli inspirert av et bilde og lager da mønster ut fra det. Ulempen er at jeg av og til syr meg litt fast.... - men det får så være. Ha ei kreativ uke.

    SvarSlett
  2. Teppet ditt blir sikkert fint! Og jeg følger heller ikke mønster slavisk, jeg er som Askepott ovenfor. Jeg ser bilder eller leser om en teknikk, og så setter jeg igang. Veien blir til men jeg går, og jeg vet ikke alltid- faktisk sjelden - hvordan sluttresultatet skal bli før jeg er der. Men det går som regel bra, og jeg blir fornøyd med resultatene.

    SvarSlett