Brother

Brother

18.12.2009

.: Endelig litt snø:...

Egentlig er jeg ikke så vedlig glad i masse snø, men litt snø er helt ok.
Da blir lissom dagen lysere og lystigere.
Det er endelig kommet litt snø her i Porsgrunn og det er jo flott før jul..

Vi snakker stadig om at julen er stress.
Det skal handles gaver til kjente og kjære.
Mat skal vi også ha i hus. Jeg kikker meg rundt i butikken i dag
og man skulle tro at nasjonen Norge skal i krig.
Handlekruver smekk fulle av varer, folk som er LITT sure og stressa....


Og da slår det meg: Har vi mistet budskapet julen bringer med seg??
Man stresser med gaver, man stresser med mat...Og skal jeg være ærlig, så
hører stress med til julen. Men man kan lage det til positiv stress.
Et smil om munnen og ikke fullt så dårlig tid...Ikke puffe handlevognen rundt
som om man skulle hatt fanden selv i hælene...


Slapp av, det er mat nok til alle...ALLE FÅR....
Men hva er julekos og jule fred, som vi synger
om i våre kjære julesanger??....


Jeg tror vi alle har hver vår oppfattning av hva det skal være.
Noen baker, noen hugger eget juletree, mens andre
pakker kofferten og reiser til syden.
Min julefred handler om julekortlaging, pepperkakebaking
og ikke minst, være sammen med mine kjære.


Bare det å ha fri fra jobben i romjulen, er julefred for meg....
Og til alle dere som har fulg prosessen med sybua mi:
DEN BLE FERDIG TIL JUL, slik Henning lovet.
Og jeg må bare si at mannen min har vært helt FANTASTISK..
Han har jobbet hardt og stått på for at den skal stå
ferdig til jul. Og dette har han ene og alene gjort for min skyld...
Hvor heldig kan man være.....


I helgen skal den innredes....Bilder kommer....
Ha en fantasisk helg alle sammen....

5 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se...Det må jo være en super julegave! God jul!

    SvarSlett
  2. Ja du har så rett med hensyn til hvordan det skal stresses til jul, men når julen kommer får jeg håpe at vi alle kan sette oss å finne leia der julestjerna er! Kanskje har vi ei Jordmor Matja i nærheten vi også ! Ha en fin adventshelg
    og kos deg med dine. Gleder meg til å se systua ferdig! Klem fra bestemor;)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Og du har helt rett, alt for mange stresser for mye til jul og glemmer å kose seg. jeg har bare pyntingen igjen og det skal jeg ta til tirsdag.Ønsker deg og dine en god jul.

    SvarSlett
  4. Jeg er heller ikke så glad i snø, men litt snø til jul er nå fint da! Gleder meg til å få se bilder av sybua di!
    Ønsker deg en riktig GOD JUL!

    SvarSlett
  5. Samme her! Det holder at det er akkurat hvitt ;o) Stresset er jo noe vi legger på oss selv! Hvert år tenker jeg at nå skal jeg begynne tidlig med gaver, så jeg er ferdig i god tid til jul, men nei,,,,,Det går ikke ;o) Egentlig jobber jeg best under press også, det er det verste!
    Jeg gleder meg til bildene av systua di!
    Fortsatt god jul!

    SvarSlett