Brother

Brother

03.01.2012

Ny inspirasjons-kilde

Jeg finner mye inspirasjon i bøker og blader.
Derfor kjøpte jeg denne japanske boken på e-bay
og her er det inspirasjon å hente.
Nå skal det nevnes, at jeg er ikke særlig god i japansk

Men du verden for noen arbeidstegninger de har.

Her er det både vesker, duker og punger


Bokomslag, penal og brilleetui skal vi nok få til.

Japanske quiltebøker er helt RÅ på arbeidstegninger.
Her kan du faktisk lage alt uten å kunne språket.
Det er mer enn hva man kan si om våre nordiske bøker.
Her er alt håndsøm, selv skjulte sømmer
er sydd for hånd. Det blir nok ikke aktuellt for
meg, men du verden for et håndarbeide
disse japanerene gjør.

Hvor finner du inspirasjon til dine prosjekter??

6 kommentarer:

  1. Godt nyttår :)
    Og så rå som du er på symaskinen for du sikkert det til også :) Gleder meg til å se hva du skal lage !
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Godt nytt år!!
    Inspirasjon finner jeg på nettet, blogger, bibloteket og fra ting som vennene mine lager.
    Tror ikke jeg hadde våget å kjøpe en bok på japansk, men det høres jo spennende ut med gode arbeidstegninger : )
    Her i huset står symaskinen og støver ned, men det er kjekt å se alt det fine mine bloggvenner tryller frem : )

    SvarSlett
  3. Er også imponert over de japanske arbeidstegningene, de er så tydelige. Har brukt en del hekleoppskrifter på japansk, men har også en japansk quiltebok. Likevel var det greit å finne ut av noen ord - min datter kan litt japansk og hjalp meg å finne ut av noe :) Lykke til :)

    SvarSlett
  4. Jag har många tyska quilt tidningar ,nu håller jag på med en väggbonad med röda ¨hjärte¨ vallmon ska visa när den blir färdig ,kram Nette

    SvarSlett
  5. Takk for innlegget ditt i bloggen min! Kjempehyggelig!

    Ønsker deg et godt nyttår!

    SvarSlett
  6. Oj, den boka så flott ut. Kjekt å få litt inspirasjon til småproduktene. Har ikke testet ut japanske bøker, men det frister etter at jeg ser de flotte bildene dine.

    SvarSlett