Brother

Brother

27.03.2013

Litt påskequiz på tampen

Da kjører vi på med litt påskequiz på tampen av arbeidsdagen :-)
Jeg er tre bokstaver lang.  Jeg kan ses på himmelen.  Jeg er havet og jeg er sjøen.  Kan du gjette hva?

Tre liv har jeg. Myk nok til å berolige huden. Lett nok til å bli blant skyene. Hard nok til å knuse steiner. Hva er jeg? 


Jeg slår, men gir ikke blåmerker. Hvis jeg slutter, blir det mye å tape. Hver dag er jeg med deg. Hva er jeg? 


Eivind er veldig glad i kaniner. Da jeg forleden dag spurte ham om hvor mange han egentlig har, smilte han skøyeraktig og svarte: \"Hvis jeg hadde dobbelt så mange som jeg har nå, pluss halvparten av det jeg har nå, og enda 4 kaniner til, ville jeg hatt 19 stykker.Dermed slapp jeg å springe rundt i hagen hans og telle, for jeg kunne bare regne det ut. Hvor mange hadde han?

Ha en herlig påske alle sammen :-)

1 kommentar:

  1. Dette ble for vanskelig, hodet er i feriemodus, men god påske i alle fall!

    SvarSlett