Brother

Brother

03.12.2012

Quilte på symaskin

 
Jeg elsker alt som kan gjøres enkelt.
Derfor ville jeg quilte denne lille duken i
rammen på broderimaskin.

Ja, dette bildet fikk jeg ikke snudd gitt.
Her ser dere duken spent opp i rammen.
På forhånd har jeg brukt Bernina Software V6.
Der laget jeg hjertemønsteret jeg ønsket å
laget, i riktig størrelse i forhold til
hvor jeg ønsket å quilte.
 

Så legger jeg måleplaten oppå duken. Det
for å finne midten. Som dere ser,
har jeg markert midten av duken
med et kryss. Da vet jeg at quiltingen
kommer på riktig plass.
Ja, faktisk på millimeteren :-)


Her ser dere den ferdige quiltingen. Jeg tok ikke med
quilting i ytterste ramme på duken
da jeg vil ha en annen quilting der.


Slik ser bildet ut på skjermen til min Bernina 830


Nå skal jeg på messe hos en lokal MC klubb.
har pakker mange punger og duker så jeg
håper de er i shoppehummør :-)

Ha en finfin mandagskveld.
 

3 kommentarer:

  1. väldigt dekorativt vackert arbete ,kram Nette

    SvarSlett
  2. Artig å kunne gjøre noe litt enkelt av og til.
    Og morro å bruke broderimaskinen til sånn og. :)
    Selv øver jeg meg endel i frihåndsquilting og frihåndsbroderi på maskin, det synes jeg er kjempeartig.

    SvarSlett
  3. Flott blogg du har, la meg til som følger jeg. :)

    SvarSlett